maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 31

Publicerad 2016-10-05 14:31:00 i Allmänt,

Hej!! Dag 3 här i Sigiriya, måste säga att här är en de bästa platserna jag vart på i Sri Lanka. Vi är en väldigt bra grupp med och alla kommer överrens. 
 
 
 Idag målade vi "The headmunks" vardagsrum.
 
 
(Ni ska få se en bild på honom inom kort, vi ska fråga på fredag om vi får ta en gruppbild)
 
Matthew målade på sin vägg:
 
 
Han fyllde i med färger idag, nu har han lite smådetaljer kvar som han ska göra klart imorgon eller på fredag! 
O sen målade vi andra golvet i det stora tempelrummet.
 
 
& jag var svettig och varm
 
 
Efter tempelrenoveringen åkte vi till "the lions rock", lite regler innan: 
 
 
Några apor välkomnade oss: 
 
 
 
Jag var taggad: 
 
 
Detta berg skulle vi bestiga
 
 
 
 
 
En bild halvvägs uppe, här ser ni "the lion foots"
 
 
Nästan uppe
 
 
 
Uppe!!!
 
 
 
 
På nedvägen mötte vi en apfamilj klättrandes i berget
 
 
Fick fantastiska bilder på dem: 
 
 
 
Vi såg en speciell fågel på hemvägen: 
 
 
Nu sitter jag här uppe på taket, man kan se "the lions rock här ifrån, det är två berg, den till höger: 
 
 
Och så vacker solnedgång!! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela