maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 36

Publicerad 2016-10-10 14:14:00 i Allmänt,

Hej! 
Idag var första dagen på "the disabled".
Man var tvungen att ha en skarf i sitt hår för annars rycker de mycket i det.
 
 
Vi åkte buss dit och sedan gick vi in i en byggnad.
I byggnaden fanns massa människor som hade utvecklingsstörning av olika typer.
De flesta var väldigt glada och log mot en när man kom, men sen fanns det som var aggressiva och gick runt och slogs.
 
Vi fick börja dagen med meditiation med en nunna.
Sedan delades vi in två och två för att få gå till ett klassrum. Där inne satt cirka 10 människor.
Vi fick sjunga med dom och hjälpa till att pärla lite och göra öronhängen och armband. 
 
Sedan var det dags för lunch och vi fick hjälpa till att mata dem. 
Det var strikt förbjudet att ta foton där inne.
 
Jag tycker över lag att detta var inget för mig.
Jag trivdes inte i miljön och jag kände mig obekväm med mycket. Det var inte min grej helt enkelt.
Jag har pratat med koordinatorn nu så förmodligen får jag gå tillbaka till barnen istället imorgon....
 
Efteråt åkte vi till stan igen & köpte lite frukt.
 
 
 
 
 
 Jag köpte en massageolja som luktade så gott!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-10-10 18:57:44

Nu har du provat mycket ☘️Så bra att du sa vad du kände om att jobba med ungdomar med psykiska/fysiska funktionshinder, de små barnen blir överlyckliga om du får komma tillbaka till dem. Kramiz 💗💗💗.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela