maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 38

Publicerad 2016-10-12 14:59:00 i Allmänt,

Näst sista dagen på disabled.
Idag var lite extra kul. Jag fick vara i klassen med de små barnen. Det var 5 styckna. Alla var väldigt söta.
Jag fastnade mest för en som hade down syndrom, ca 2 år. Supergullig. Vi satt och lekte, målade och busade.
 
Sedan gick vi ut till stora salen där jag mötte en flicka på cirka 10 år, både döv och blind. Hon får ofta panikattacker när hon känner sig otrygg. Jag klappade lite på hennes rygg och då satte hon sig försiktigt i mity knä och drog mina armar runt henne. Och hon var så nöjd och glad då. Många kom fram till mig och berömde mig. Jag tror hon kände sig lugn och trygg i min famn. På fredag är sista dagen och då ska jag fråga Systern om jag får ta bilder. 
 
Lite bilder från dagen efteråt. Vi fikade som vanligt.
Vi är stammisar där nu
 
 
 
Köper lite frukt. Jag försöker förhandla med säljaren:
 
"Hej jag tänkte jag skulle köpa lite frukt"
 
 
"Hmm får se vad du har att erbjuda"
 
 
"Jo men jag tror jag tar apelsiner!!"
 
 
"Dom där ser goda ut" 
 
 
"Jag tar dem, tack så mycket" 
 
 
"Här får du lite pengar så du blir nöjd"
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-10-12 22:41:54

Härligt med all frukt. Verkar ju finnas mycket god exotisk frukt att välja på! Fina bilder på fin dotter 💓😍🤗😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela