maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 50

Publicerad 2016-10-24 15:46:00 i Allmänt,

Just nu står jag på ett fullsatt tåg påväg hem igen till vårt volontärsboende i Ambalangoda. Så mycket folk på ett tåg har jag aldrig vart med om innan, hängandes utanför dörrarna med en hand.. ytan är inte stor att stå på. 
 
 
 
Men bor det 20 miljoner människor i ett land med en liten yta så är det ganska förståerligt..
 
Tidigare idag tog vi det lugnt på hotellet, tog lite bilder. 
Väldigt fint, jag ville ha några med de stora bambun i bakgrunden: 
 
 
 
 Det var en vacker liten bro precis intill, 
 
 
Här står jag framför ett bananträd
 
 
Strax är vi hemma. Imorgon är det dags för beachweek!
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-10-24 16:55:12

Så fantastiskt vackra bilder på vacker flicka i underbar miljö 💗💗💗💗💗💗💗💗

Postat av: Cassandra

Publicerad 2016-10-24 23:39:45

Vilken härlig resa du verkar vara på! Jag kommer att åka ner till Sri Lanka under nästa år och jobba med småbarnen! Vilket av alla projekt tycker du har varit "bäst"? Jag vet inte om du ser detta men om du gör, så har jag en liten fråga till dig som du kanske kan svara på. Hur fungerar det med internet där nere? Har du din vanliga "svenska" mobil och endast köpt simkort där nere eller hur funkar det? Skulle gärna veta då jag funderar över hur man bokar hotell på plats om mam ska åka någonstans under helgerna där nere! Ha en fortsatt skön resa :)

Postat av: Madde

Publicerad 2016-10-25 05:37:20

Hej Cassandra! Kul att du kommenterar! Det är en helt underbar resa och jag trivs så bra här nere. Jag har testat på de flesta projekt och trodde först inte man kunde vara så flexibel. Men min absoluta favorit är faktiskt barnen! Sedan är Segeriya en annan favorit. Man åker till en liten landsbyggd där man får spendera tiden genom att göra tempelrenovering. Vi fick också se vilda elefanter på vägen dit. Jag rekommenderar också att man väljer beachweek sista veckan, bara avkoppling här nere i stort sett!

Jag använder min mobiltelefon och har bara bytt ut mitt sim till ett lokalt simkort. Och sedan laddade jag på med ca 12 GB internet, vilket håller i en månad. Det är billigt att fixa allt här nere! :) vill du kunna ringa kan du göra det via What's up eller Facebook!

Helgerna planerar man tillsammans, det är cirka 40 personer på volontärsboendet och de som jobbar där brukar rekommendera ställen att åka till. Jag är säker på att du kommer få en fantastikt resa!! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-25 09:57:32

Ååh vad skönt att höra! Ska bli spännande att åka men lite läskigt också när jag aldrig åkt helt ensam på något liknande. Men det låter som det finns många att umgås med där nere, skönt! Tack för infon, ska kolla på det när jag får välja projekt där nere :)
En till fråga, vad använder du för mobil? Jag tänkte på att många mobiler idag har nano eller microsim och finns det såna modeller på sim-korten där nere? Jag har en iPhone 6 så orolig hur det ska fungera med det, om jag kanske måste ha en annan mobil med mig som har standard simkortet? Längtar redan! Hoppas på varmt och skönt väder, men har läst att det är lite kallare i kandy för att det ligger på berget. Tycker du det stämmer? Varma hälsningar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-25 17:53:59

Det var första gången för mig med att åka själv till ett helt annat land! Såklart var det lite nervöst de första dagarna men när man lär känna alla och kommer in i det flyter allt på. Ja, i Kandy är det lite kallare än vid kusten, men inte jättemycket. Tänk på att man måste ha kläder som täcker över knäna och axlarna på de flesta projekt.
Ja det ska finnas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela