maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 1

Publicerad 2016-09-06 17:42:00 i Allmänt,

Introduktionsvecka 
 
Vi vaknar upp, äter frukost. Frukosten är toasts med marmelad eller ägg. Dricka är te/kaffe/vatten. En helt okej frukost men man blir hungrig fort. Sedan samlas vi och går till templet, där hålls det en introduktion och fakta om vilka projekt man har att välja mellan. Jag hoppas hoppas verkligen jag kommer få "baby child care", det finns bara 6 platser där. Men eftersom jag skrivit cv o allt så tror jag det är en stor chans att få det. Annars kunde man välja jobba med flickor 3 år och uppåt som blivit "sexual abused".... det lät hemskt. Annars var det "lärare, jobba på äldreboende, jobba med utvecklingsstörda.
 
 
 
Efter indroduktionen iallafall gick vi tillbaka till hostelet, och åt, det var ris, sås och någon slags kyckling. Jag hoppade kycklingen för det är inte bra att äta de första dagarna, (man blir lätt dålig i magen)
 
Sedan åkte vi in till Kandy city, där vi fick se Kandy lake och sedan gick vi på en dancing show: 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela