maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 10

Publicerad 2016-09-14 17:01:36 i Allmänt,

Jobb idag som vanligt. Ytterligare en liten unge som kom till barnhemmet. Men vi fick reda på att två av dem skulle bli adopterade.
 
Påväg dit såg vi en frän ödla ;)
 
 
Nu har vi planerat helgen och veckan som kommer. (Jag och tre andra volontärer.)
På lördag ska vi åka till "the worlds end", lång vandring upp för ett berg, vattenfall mm. Vi kommer åka väldigt tidigt för vi vill hinna se soluppgången som ska vara fin.
 
På söndag "body and mind" yoga och massage på förmiddagen. Kan vara skönt efter en hel dags vandring. Och på eftermiddagen åker vi till "Hill country" för att stanna där en vecka. Det är ett projekt där vi ska lära munkar engelska i skolan och sedan renovera tempel. Blir skönt att komma ifrån Kandy lite. 
 
Imorgon blir det jobb och sen en elefant festival på kvällen, så nu har ni lite roliga bilder att se fram emot :)
 
Bilder från idag
 
Kandy city
 
 
Tuck-Tuck, billigt och bra (Linnea)
 
 
En god hamburgare jag beställde
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-17 10:05:22

Men åh vad härligt med vandring o massage o yoga låter som något för mig med 🙄 Hahahaha tuck tuck är livet du får frakta en hem / LM

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-17 10:05:24

Men åh vad härligt med vandring o massage o yoga låter som något för mig med 🙄 Hahahaha tuck tuck är livet du får frakta en hem / LM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela