maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 15

Publicerad 2016-09-19 13:36:00 i Allmänt,

Nu är vi i Hill Country. En liten liten by, här finns nästan ingenting. Ett hus mitt ute i skogen och en bit bort ligger ett café och en grönsakshandel. Men det är mysigt.
Här är utsikten från vårt rum
 
 
 
Här är vårt rum
 
 
Idag åkte vi till templet där vi skulle renovera och lära munkarna engelska. Vi fick sitta i en skåpbil på vägen dit
 
 
 
Templet
 
 
Här målar vi förfullt
 
 
Sedan började lektionerna... Vi delades vi in i grupper utifrån vilken årskurs man ville välja. Jag valde klass 1-3 de yngsta. Dock kom bara en liten flicka på 9 år dit. Så jag gjorde en lätt introduktion till henne för att ta reda på vilken nivå hon låg på. Hon var duktig och kunde mycket, jag sa några meningar hon kunde skriva, sedan målade hon och skrev vad hon målade. 
Tillsist körde vi hänga gubbe :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-09-19 14:50:19

Vad spännande att se och läsa allt du är med om, vissa saker som när ni åkte skåpbilen påminner lite om när jag var på kibbutz i Israel. Så pedagogiskt du hjälpte flickan med engelskan 💗💗💗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela