maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 16

Publicerad 2016-09-20 14:31:00 i Allmänt,

Hej! Idag har vart en bra dag. Vi gick till templet idag för det ligger så nära.
 
 
 
Sedan satte vi igång o måla, här ser ni målarkungen ;)
 
 
 
Lite före o efterbilder.
Före:
 
 
Efter:
 
 
 
Sedan var det dags för skolan. Jag fick ha hand om två små söta barn på 6 år. En av dem, en flicka. Hon skrev ett brev till mig. Hon ställde några frågor och sedan fick jag detta. Så himla duktig, kan ni se vad det står.
 
 
Jag blev så glad när jag fick det. Den andra var en pojke, han var inte på samma nivå som henne så honom fick jag lära lite siffror och bokstäver bara.
 
När dagen var slut gick vi in till den lilla staden för att se hur den såg ut.
 
 
Vi tog en fika, den sockerbullen är så god. Den finns överrallt i Sri Lanka.
 
 
(Pratade med en amerikansk tjej idag. Hon säger att hon vart i Sverige o pluggat ett halvår, en sak hon saknar därifrån är Grillchipsen vi har. Hon tyckte dom var så goda. Alltså finns dem inte i Amerika så det ska vi svenskar vara stolta över ;) )
 
Fick reda på att en av mina nämsta vänner ska åka hem redan imon, så hon ville att jag skulle skriva ett litet brev till henne: 
 
 
Här är hon :) Lou! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-09-20 14:42:20

😍😢 blev rörd när jag läste flickans brev till dig samt brevet till Lou. Så fint det blir när ni fixar och målar! Du kanske kommer få en del nya fb vänner efter denna resan 🤗. Kram o må så gott 👨‍❤️‍💋‍👨

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela