maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 24 (förnyat inlägg)

Publicerad 2016-09-28 17:24:00 i Allmänt,

Hej! Mitt internet har fungerat väldigt dåligt de senaste dagarna. Har inte gått att lägga upp bilder. Jag fick reda på att hälften av alla GB jag laddat på funkar dagtid och hälften på nattid. Och jag har redan gort åt all dagtid. Så ursäkta för dålig uppdatering. Till helgen ska jag fylla på igen!!
 
 
Nu har vi planerat vad vi ska göra de kommande veckorna. Förmodligen är det sista gången imorgon som jag jobbar med barnen. Två veckor blev det med dom.
Såhär ser barnhemmet ut: 
 
 
Och idag fick jag reda på att detta barnhemmet byggdes 1994 med hjälp av en svensk organisation: S.I.D.A: 
 
 
& det gjorde mig så glad att vårt land har hjälpt till att skapa ett barnhem i Srilanka.
Är tacksam för denna tid:
 
 
 
Nästa vecka ska jag åka till Sigeria, (tempelrenovation och riktigt fina vandringsställen). & veckan efter det blir det förmodligen disabled, att jobba på ett hem med 130 personer som har en funktionsnedsättning. Har hört att vi volontärer är till stor hjälp där, eftersom stället är underbemannat. 
 
Därefter blir det nog wild elephant, (detta är dock inte helt spikat än!) Och sista veckan planerat sen tidigare: beachweek. 
 
Bjuder på lite bilder från dagen.
Kandy city, bild tagen från buss
 
 
Denna bild är tagen inte så långt ifrån green house, där jag bor.
 
 
Kokooosnötter
 
 
& tillsist omogna vildvuxna bananer: 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-09-29 08:42:20

Så intressant att följa din blogg. Kram

Postat av: Henrietta%20

Publicerad 2016-09-30 16:15:51

Så mycket spännande! Du kan väl ta med dig ett gäng nötter hem?! Å så glöm inte min elefant! Må så gott lilla groda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela