maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 3

Publicerad 2016-09-07 14:55:00 i Allmänt,

Hej! Idag har de flesta volontärer vart väldigt trötta, även jag. Har känt mig lite nere och tyckt att det vart jobbigt, saknar er där hemma. Det känns så annorlunda att prata engelska hela tiden, de pratar så fort så man känner sig lite utanför ibland. Men alla är så så snälla.
 
Idag har vi haft en matlagningskurs, vi fick se hur ett sri lankesisk maträtt ofta ser ut, vi fick hjälpa till med att skära alla grönsaker, knäcka kokosnöt och skala den och massa annat. 
 
 
 
Sedan fick vi lära oss en kurs i självförsvar, det är rätt vanligt att män på gatorna tar tag i en och försöker ta med en någonstans. Så man ska framförallt aldrig gå själv. Det var bra övningar hon visade.
Efter det åkte vi iväg med bussen till templet där vi fick lyssna på allt om buddismen och den religionen. Efteråt fick vi meditiera. 
 
 
 
 Det var fin utsikt där: 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-07 17:55:49

Jag förstår att du känner att du saknar oss vi saknar dig med💕. Det kommer bli lättare när du kommer igång med baby childcare. Många kramar från oss💕

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-08 12:26:56

Åh vad mycket spännande du får uppleva !! Du kan lära mig självförsvar sen 👏🏻 saknar dig med så mycket ❤️ /LM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela