maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 5

Publicerad 2016-09-09 10:07:00 i Allmänt,

 Hejj! Idag är sista dagen på introduktionsveckan. På måndag börjar vi med våra projekt. Jag har ju valt "baby child care" första veckan iallafall. Jag och en annan tjej valde det, trodde det skulle vara fler. Vi börjar jobba klockan nio och det håller på till halv fyra ungefär.
 
Helgerna är fria till att göra vad man vill. Nu i helgen ska vi till "the Ellas" det är ett väldigt fint vandringsställe så kommer ta många fina bilder :) 
Idag har vi besökt ett Buddha tempel igen och ett Hindu tempel. Här är lite bilder: 
 
 
Buddha : 
 
 
 
 
Inne i templet fick vi ett band som munken knöt runt handleden på oss, det ger oss "blessing" välsignelse: 
 
 
Sedan åkte vi till det hinduiska templet, påväg dig:
 
 
Här fick vi gå in, man fick lyssna till musik och be, sedan gav de oss en röd prick i pannan: 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-09 10:28:40

Oj Madde 😂😍😍 nu är du hindu 👏🏻🙆🏼 vad mycket roligt du får uppleva! /LM

Postat av: Linda Bülow

Publicerad 2016-09-09 11:28:33

Min välsignade dotter 😘😍💕, så fina bilder, säger som LM, mycket minnen att ta med hem!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela