maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 9

Publicerad 2016-09-13 15:58:37 i Allmänt,

Hej alla! Dag två på barnhemmet. Ungefär detsamma som igår.
 
Idag när jag höll en liten liten flicka, hon höll om mig stenhårt och vägrade släppa taget om mig, hon tyckte det var så mysigt att kramas. Jag matade henne och sen somnade hon i min famn. 
 
Vissa barn är starkare än andra och det märks väldigt tydligt. De svaga är väldigt smala och tunna, en av dem fick åka till sjukhuset igår för hon var undernärd och hade dåliga värden.
 
En av dem som jobbar där behandlar barnen väldigt illa, jag är rädd om dem när jag håller i dem för många har ingen kraft i nackmusklerna. Plötsligt kom hon som jobbade där och slet babyn ifrån, nacken bara föll ner.. 
 
Sedan finns det stunder som är positiva med, när man sitter med dem på mattan, skojjar och busar med dem, då får man världens leenden och skratt av dem. Man blir alldeles varm i kroppen då.
 
 
 
Idag kom det in en ny liten bebis, en bebis som förmodligen blivit lämnad på gatan eller lämnad på sjukhuset för att familjen inte hade råd att ta hand om den.
 
Dagarna går iallafall väldigt fort, vi kommer dit klockan nio, klockan 11 har vi lunchrast två timmar. Sen håller vi på till klockan tre. 
 
Idag åkte vi in till Kandy efteråt o gick på stan. Vi gick till en indisk marknad bland annat. 
 
 
(Någon liten irriterad i bakgrunden😂)
 
 
Frukten här är väldigt god
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-13 19:25:49

Så glada barnen blir när Madde kommer, det vet jag 💕💕💕

Postat av: Henrietta

Publicerad 2016-09-13 19:41:47

Så mycket fina tyger!

Postat av: Fredrik Bülow

Publicerad 2016-09-15 13:51:15

Då hoppas vi på fina bilder och kommentarer från elefantfestivalen. Har för mig att de dyrkar någon elefantgud . Mvh din far

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela