maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Resan till Sri Lanka

Publicerad 2016-09-06 17:10:00 i Allmänt,

 
Hej! Resan hit var jag väldigt spänd! Mamma och pappa körde upp mig till arlanda, sen sa dem farväl till mig. Det var ganska tufft. Jag gick igenom passkontrollen och letade rätt på min gate. Fick sitta en stund och vänta, sedan klev jag på planet som tog mig till Istanbul. Oj planet var fullt med turker som satt och bad hela tiden. Han jämte mig förklarade att alla här skulle åka till saudi arabien (kabul) och göra en sån vandring. Sedan klev jag av planet, väntade ytterligare ca 4 timmar. Sedan på planet igen, hamnade jämte en 15 årig srilankes som vart i Italien..... , aja sedan stannade planet i Maldivien för att släppa av några, wow vilken häftig vy det var!!! 1000tals öar, ljusblått vatten, åh dit vill jag åka..... några timmar efter det landade det äntligen i Sri Lanka. Fick hämta min väska sen gick jag till utgången för att leta efter mitt namn, stod massa srilankeser med namnskyltar. Hittade honom tillslut och fick sedan gå till mitt volontärgäng satt. Cirka 10 st. Hälsade på alla, typ: "hello, my name is madelene and im from sweden". 2 svenskar var där (linnea du vet han;) vi åkte sedan till vårat hostel som tog ca 4 timmar, oj vilken vy, 1000 tals människor överallt och trafiken, vänstertrafik och de körde som galningar. Väl framme, då klockan är cirka 20:00 möter jag upp hon som bor här, hon visar mig mitt rum och hjälper mig med väskan. Jag går in i ett stort rum och hälsar på 10 andra volontärer som bor i samma rum. Sedan säger hon: you can shower then come down and eat dinner". Så jag åt snabbt och sedan gick o la mig....den natten var tuff och det kändes så ensamt.....fortsättning följer
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela