maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 44

Publicerad 2016-10-18 13:04:21 i Allmänt,

Idag fick vi tvätta sköldpaddorna. 
Först fick vi lyfta ner dem på marken sedan skrubba dem med sand och därefter en borste. 
De njöt verkligen av det när man skrubbade. Vissa var dock lite kittliga.
 
 
 
Sedan skrubbade vi baksidan med
 
 
Tyckte denna sköldpadda var vacker 
 
 
Så ren o fin blev han.
Men den var dock blind. 
 
 
 
Idag är vädret dåligt. I november börjar monsunperipoden i Sri Lanka, då det regnar väldigt mycket. Känns som det tjuvstartat lite redan nu:
 
 
 Just nu sitter vi på stranden. Det är ett gäng med hundar som alltid vistas runt oss. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Henrietta%25252520

Publicerad 2016-10-20 15:48:03

Så fina djur! Om det inte vore för elefanten du ska ta hem till mig så kan jag tänka mig en sån.... 😉😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela