maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 46

Publicerad 2016-10-20 16:30:00 i Allmänt,

Idag fick vi tvätta sköldpaddorna igen! 
 
 
På badsidan av dem fick vi skrubba sedan ta bort sniglar med pincett. I vanliga fall när de är i havet så finns det fiskar som rengör dem helt och hållet.
 
 
Koordinatorn hjälpte till med.
 
 
 
Efter projektet kände vi för att åka iväg en sväng. Så vi åkte 20 minuter med buss till "Hickaduwa beach". En väldigt fin strand
 
 
 
Det var lugnare vågor här och mycket klarare i vattnet.
 
Det kom några damer och ville sälja filtar, köpte faktiskt en av dem, betalade cirka 90 svenska kronor. Väldigt praktiskt att ha med på stranden. (Köpte den svartvita närmast mig)
 
 
Andra turister var intresserade med
 
 
Sedan kom en man och ville sälja halsband
 
 
Matthew köpte faktiskt ett väldigt fint, (inte det på bilden) han som vi köpte av berättade att hans hus blev förstört av tsunamin och att han behövde pengar
 
 
Sedan gick vi till en fin restaurang, beställde faktiskt krabb soppa. Aldrig beställt det innan men det var supergott!!
 
 
Underbart vacker utsikt.
 
 
 
Beställde en god drink
 
 
 
Nu sitter jag här och har precis tagit en pinacolada. Inser hur lycklig jag är och hur bra jag har det! Älskar livet här nere och uppskattar precis allt jag får vara med om! Mår så så så bra!! 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-10-20 19:02:59

Blir så glad av att höra och se att du har det bra. Älskade dotter.

Postat av: Henrietta%252525252520

Publicerad 2016-10-21 16:05:36

Läckert halsband han köpte. Hade dom ingen elefant? 😉😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela