maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 49

Publicerad 2016-10-23 14:58:00 i Allmänt,

Vi började dagen med en riktigt god frukostbuffé på hotellet. 
 
 
Det fanns mycket gott att välja mellan.
 
 
Sedan begav vi oss till stranden, en av de finaste stränderna i Sri Lanka. Och det höll jag verkligen med om!! 
 
 
 
Jag ville passa på att ta bilder på mig. En riktigt bra kamera användes!!
 
 
 
 
 
Lite bilder när jag sitter i solstolen med en pineapple juice! 
 
 
 
Det kom försäljare väldigt ofta och ville sälja det ena efter det andra. Kokosnötter, halsband, filtar..jaa..allt mellan himmel och jord!
 
Men sedan kom det en man och frågade oss om vi ville hänga med ut på havet och snorkla! Vi blev genast intresserade och tackade ja till erbjudandet!! 
 
En timma senare åkte vi ut ett par hundra meter, nära en stor klippa.
 
 
Jag var supertaggad!!
 
  
På med snorkeln!!
 
 
Väl i vattnet såg jag vackra korallrev & fiskar, jag såg fina snäckor och skal. Mannen som körde båten hoppade i med!! Han vill att vi ska följa efter honom.
 
Efter ett tag ropar han på oss: "come here, come here". Jag blev lite nervös och tänkte vad nu....
Han säger: "It's a big fish here, It's a big fish here, I saw it!!" han pekade med armarna ut att den var cirka 1 meter lång. Jag blev lite skrajj..
 
Han visar att man måste simma ner en bit under vattenytan för att se den. Vi gör det men tyvärr lyckas vi inte se någon. 
 
En stund senare ropar han igen: "wild turtle, wild turtle".
Då hinner vi se denna gång! En vacker sköldpadda simmar rofyllt runt i havets botten. Sneglar lite på oss och fortsätter lugnt vidare. Det kändes bra för mig att se en sköldpadda ute i sin naturliga miljö efter en vecka med disabled sköldpaddor i små tankar.
 
Efteråt iallafall gick vi hem igen och badade/snorklade i poolen istället.
 
 
 
Imorgon börjar beachweek, vilket innebär att man på förmiddagen gör små turer runt om i södra Sri Lanka och på eftermiddagen har man dagen fri till att chilla på stranden. Eftersom vi fick reda på att det bara är tempelvisning imorgon har vi tagit ledigt och stannar kvar ytterligare en dag här i Galle / Unawatuna. 
 

Kommentarer

Postat av: Henrietta%2525252525252520

Publicerad 2016-10-23 16:36:28

Så härligt det ser ut! Må så gott lilla groda! Glöm inta köpa väska till elefanten som du inte får glömma! 😁😁

Postat av: Linda

Publicerad 2016-10-24 11:15:10

Du är brun som en pepparkaka😘, jättefina bilder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela