maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 26

Publicerad 2016-09-30 16:32:00 i Allmänt,

Fredag & Colombo.
Oj vilken skillnad det är på Kandy & Colombo.
Det märks tydligt att "rikare" människor bor här, det är stora byggnader överrallt och det är mer organiserat.
 
Idag har vi bara strosat runt i staden. Besökt några tempel, parker, buddha statyer mm. 
Här är bilder.
(är med 2 amerikaner & en svensk.)
 
 
Vackert träd, sånna här har vi inte i Sverige..
 
 
 
Buddha 
 
 
 
Sedan stötte jag på en apa, inget ovanligt längre va?
 
 
Sedan helt plötsligt kommer vi till några män som sitter på gatan. De börjar knyta upp en påse och jag tänker, oj vad kan det vara..... ut kommer det en stor orm och jag börjar skrika... 
Men ändå övervann jag min rädsla, jag höll i den: 
 
 
 
 
 
En annan tjej, hon vågade dock inte hålla den själv
 
 
En bild på oss tre 
 
 
De hade två andra ormar med, men tror de sa att de var giftiga...
 
 
Sedan åkte vi till hostelet, chillade lite
 
 
& gick sedan för att se solnedgången, tyvärr kom vi lite sent. Hade hunnit bli för mörkt..
 
 
 
Såg en stork dock
 
 
Denna bild känns inte riktigt som Sri Lanka..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-09-30 17:25:15

Det var skillnad på Kandy och Colombo verkligen, märks att det är huvudstaden, lyxigare byggnader och inte lika tydlig fattigdom. Puss o kram från mamma o pappa💗💗💗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela