maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 17

Publicerad 2016-09-21 13:08:00 i Allmänt,

Hej på er. Idag har vart en väldigt lugn dag, nästan för lugn. Vi fick måla lite på förmiddagen.
 
 
Inomhus målade vi, i ett av munkarnas klassrum.
 
 
Lite skillnad från våra klassrum 
 
 
 
och sen vart det inget att göra förens kl 15....
Läste ut min bok....väldigt bra & spännande faktiskt
 
 
Lite munkar gick förbi titt som tätt
 
 
Sedan fick vi ta hand om barnen, idag var de otåliga och lyssnade inte så bra..
 
 
Imorgon är iallafall sista dagen jag jobbar här, sen har jag fått ledigt på fredag och åker tillbaka till Kandy.
På eftermiddagen ska vi åka till Galle. Galle är en stad som ligger vid havet. Tar sex timmar att åka dit.. men jag tycker att det är värt det, vill verkligen se stranden och havet nu. Saknar & behöver det. 
 
 
Här har ni en spindel som bor på en av våra toaletter.
Riktigt stor och äcklig. Hon som bor här vågar inte ta ut den... förmodligen är den giftig med:
 
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela