maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 6

Publicerad 2016-09-10 15:51:00 i Allmänt,

Hej på er! Idag har vart en såå härlig och bra dag!! Jag sov så bra i sängen, sån skillnad från den vi har i hostelet. Jag kände mig pigg och glad när jag vaknade så kände på mig att det skulle bli en bra dag! Vi gick upp tidigt och åt frukost, sedan åkte vi tåg och tuck tuck till "Ellas rock" såhär ser tågen ut: 
 
 
Väl framme började vandringen, vi valde att vandra själva utan någon guide, men när vi gått ett tag träffade vi en srilankes som sa att: "it's very danger to walk alone" så han följde med oss hela vägen upp, efteråt gav vi honom pengar, 200 rupies var vilket är cirka 15 kr styck. Men han blev jätteglad :P här har ni lite bilder när vi började vandringen: 
 
 
 
Det var så otroligt vackert, det kändes som att gå i en saga
 
 
 
Efter cirka två timmar var vi uppe! Vilken känsla att äntligen vara framme! Vi alla var svettiga och det var så så varmt och fuktigt. 
 
 
Inte så smickrande bild men jag var glad iallafall, det är ju huvudsaken
 
 
Sedan vandrade vi ner igen, 
 
 
Och då skulle vi gå till ett litet vattenfall, jag satte mig direkt i det, det var det bästa på dagen, jag kunde svalka mig! 
 
 
 
 
 
Sedan gick vi o köpte färska kokosnötter
 
 
Hade nog aldrig druckit det innan men det var helt okej. Sedan vandrade vi ner och hittade ett ställe att äta på, då pratade vi om att bestiga ytterligare ett berg "little adams peak" och det var inte så långt upp dit.
 
En amerikansk grabb från hostelet som ville att jag skulle ta en bild på honom, bakom honom ser ni "the Ellas" som vi tidigare besteg :) 
 
 
Här är en bild på mig och en trevlig tjej, vi kommer väldigt bra överrens. :) 
 
 
Hon kommer från en ö i nya zeeland, minns inte vad den hette, man pratar franska där iallafall:) hon har vart ute och rest väldigt mycket. Efter Sri Lanka ska hon möta upp en kompis i bangkok där de ska va ett tag, sen ska de resa vidare ytterligare 5 månader! 
 
 
 Här kommer en bild till, hon till vänster om mig är från Sverige! Hon är jättetrevlig med, så skönt att ha henne o kunna prata lite svenska med ibland :) 
 
 
 
 
Imorgon väntas resan tillbaka till Kandy, vi ska åka tåg i 6 timmar, så upp tidigt. Är inte jättetaggad på det, men det blir nog bra. Får lyssna på musik o sova lite på tåget. Det är så billigt, kostar typ 200 rupies att åka dit, 15 svenska kronor.

Kommentarer

Postat av: Henrietta

Publicerad 2016-09-10 17:19:34

Härliga bilder!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-10 20:20:47

Så underbart det ser ut💧💧💧

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-10 20:23:42

Ser ju väldigt brant ut 🙈

Postat av: Henrietta

Publicerad 2016-09-10 20:53:29

Du i vattenfallet... de e du å Anita Ekberg! 😍😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela