maddesrilanka.blogg.se

Här skriver jag om min volontärresa i SriLanka 04sept-29okt 2016

Dag 8

Publicerad 2016-09-12 14:27:00 i Allmänt,

Första dagen på barnhemmet var ganska tuff. Vi kom dit och välkomnades av hon som jobbade där. Vi gick in i ett stort rum och där låg cirka 15 barn i sina spjälsängar. Många av dem skrek, de behövde kärlek.
 
 
Jag tog upp en av dem, gosade lite och den blev lugn. När jag skulle släppa ner den började den skrika. Det kändes som man ville hålla allihopa, ha massa armar. Ett av barnen var bara 7 dagar gammal. Föräldrarna kommer bara och lämnar ungen för att de inte har råd att ta hand om dem.
 
Vi fick iallafall hjälpa till med att mata dem med välling och sedan byta på dem. Efter det fick vi sätta oss på en matta och leka med dem. Allt var väldigt fattigt och smutsigt. Gamla leksaker och smutsiga lakan. 
 
Här är vi påväg till barnhemmet, det låg i en lugn liten by, väldigt fint: 
 
 
 
Väl på barnhemmet blev vi tillsagda att inte ta foton, man kunde fråga om man fick. Men jag tog några foton i smyg när de inte var där. Såhär såg sängarna ut:
 
 
Här låg två små pojkar
 
 
Här är den lilla som bara var 7 dagar gammal: 
 
 
Han var så liten, när jag höll i honom kändes det som en docka. Det känns så skönt nu att vi kommit igång med jobbet. 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-09-12 14:39:52

Kära nån vilka småttingar, vilken tur att det finns människor och volontärer som hjälper dessa små💓. Ta gärna reda på var man kan sätta in pengar om man vill hjälpa. Kram kram

Postat av: Henrietta

Publicerad 2016-09-13 19:37:49

Men käre nån.... tänk vad vi har det bra ändå... man får perspektiv på livet när man får inblick i vad som försigår i andra delar av världen...m

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela